Belleses arbitràries

Amigues i amics, divendres 21 de juny tanquem la temporada de Poesia per la revolta. Si els anteriors convidats, Alexandre Navarro i Josep Lluís Roig tenen un bon grapat de llibres publicats, Carles Miret, l’autor amb qui clourem, s’estrena amb el poemari ‘Belleses arbitràries’ (editat per 3i4) i, pel que expliquen els seus amics “ens ho havia mig amagat a tots, que escrivia poesia i que s’hi havia presentat”.

belleses sobre_acosta sobre

Per això mateix, hem volgut que siga ell qui ens conte alguns detalls:
“Sóc llicenciat en Història per la UV el 2003 i m’he dedicat professionalment a l’arqueologia, fins a l’actualitat en què m’estic replantejant el meu futur.

Sempre he estat molt interessat per la literatura, però podria dir-se que mai havia tractat d’escriure literatura creativa amb la intenció de publicar. Una altra cosa són les publicacions científiques, que no tenen res a veure.
L’any passat vaig tindre la sort de guanyar el XXXII premi de poesia del Senyoriu d’Ausiàs March, de l’ajuntament de Beniarjó. Fou tota una sorpresa perquè era el meu primer poemari. Pense que encara li faltava molta maduració interna des d’un punt de vista literari, però estic molt content del resultat final. Ricard Garcia, en unes notes en la presentació del premi, esmentà un parell de constants en el poemari: voluntat de recrear, de materialitzar i tractar de donar forma al pas del temps. Crec que són uns comentaris encertats i afalagadors, enllaçats amb la meua vocació arqueològica, que a mi també m’han ajudat molt a entendre algunes de les línies poètiques que m’havien passat desapercebudes.
Al capdavall, el premi i la publicació del llibre ha resultat un esperó emocional molt important i ja m’he ficat a preparar nous textos”

Us esperem, doncs, divendres 21 a les 20 h, per descobrir aquest autor, que vindrà acompanyat per Teresa Pascual, una altra escriptora saforenca. Després soparem i farem tertúlia!

Un pensament sobre “Belleses arbitràries

Deixa un comentari

